poniedziałek, 3 marca 2014

Przeciętność

                         Szerzy się jak zaraz, bo jest zaraźliwa. A to wszystko to ta przeciętność.
     Posłuchajcie mnie teraz wszyscy, to co Wam powiem jest bardzo ważne. Nasz czas tutaj się kończy! I mój i Twój, czas przemija. I nie mówcie mi, że jak mam 15 lat to jeszcze mam czas! Tak mam czas, ale tych możliwości jakie mam teraz, nie będę miał ich całą wieczność. Pewna sytuacja przyszła mi teraz do głowy: pewien chłopak, ukończył studia z dyplomem, a jego dziadek bardzo go kochał i czekał ze zniecierpliwieniem na ten moment. Wyobraźcie sobie jakie szczęścia, dał chłopak swojemu dziadkowi  - ogromne prawda? Niestety dwa tygodnie po rozdaniu dyplomów, jego dziadek zmarł. A teraz pomyślcie, co by było, gdyby chłopakowi nie udałoby się zdobyć tego dyplomu, co gdyby musiał czekać kolejny rok na ten dyplom, a jego dziadek w tym czasie by odszedł? Nie obdarowałby go tym szczęściem jakie osiągnął.
    Widzicie teraz, o czym ja mówię? Życie jest krótkie i nieprzewidywalne, a każda jego sekunda jest wyjątkowa, niepowtarzalna, ale jakże i ważna. Ten chłopak, który dał swojemu dziadkowi takie szczęście, nie był przeciętny, ponieważ ciągle walczył, ciągle gonił za swoimi marzenia, aż w końcu je złapał i uszczęśliwił nie tylko siebie, ale też i ukochaną osobę z rodziny. Mówiąc prościej: zdążył ze spełnieniem marzenia i wykorzystał czas, który miał. A gdyby mu się coś nie udało, jego dziadek nigdy by nie ujrzał dyplomu swojego wnuka, którym się opiekował od kołyski, w którego inwestował i którego kochał.
     Ta zaraza, która dopada większość społeczeństwa, ta zaraz, która zabija marzenia, to przeciętność. Nie obchodzi mnie to kim jesteś, kim są Twoi rodzice, kim są Twoi znajomi! Nie obchodzi mnie to, czy Twoja rodzina jest przeciętna! Nie obchodzi mnie, że szkoła do której chodzisz, też niczym się nie wyróżnia! Nie obchodzi mnie również to czy społeczeństwo w jakim jesteś też jest przeciętne! Obchodzisz mnie Ty! Bo Ty nie musisz być jak Oni. To, że jesteś tam gdzie jesteś nie oznacza, że musisz należeć do tego miejsca, nie oznacza, że musisz być przeciętny. Nie czekajcie na nic, by przestać być przeciętnym. Nie oglądajcie się za innymi, liczycie się tylko Wy, bo to jest Wasza czas, w którym przestaniecie być przeciętni. Dziadek chłopaka zobaczył sukces swojego ukochanego wnuka i był dumny, że to jego wnuk osiągnął swój cel. Pytam się teraz Was: kogo już przy Was nie będzie, byście mogli mu pokazać swój sukces, dla kogo będzie za późno by podzielić się z nim, własnym szczęściem.
    Czas, do gonienia swoich marzeń jest teraz, czas, by pokazać innym, że nie jesteśmy przeciętni jest teraz! Nie ma, jutra czy kolejnych dni! Bo może być na to już za późno...

1 komentarz:

  1. Myślisz, że nikt nie wie że skopiowałeś tekst z filmiku o przeciętności z kanału "Odważ się żyć"? ;)

    OdpowiedzUsuń