poniedziałek, 17 lutego 2014

Serca ciężkie bicie

    Nieodłączną częścią życia każdego z nas jest poszukiwanie miłości. Może to i szczęście, może i nieszczęście, ale wiem jedno: znalezienie szczęśliwej miłości jest trudne... Nie raz się potkniemy, nie raz wejdziemy w ślepy zaułek, nie raz upadniemy i nie raz zawiedziemy się, ale to jest nieuniknione! Serce to coś co żyje swoim rytmem, nie słucha nikogo i niczego, samo wybiera osobę, dla której zabije mocniej, dla której będzie w stanie przejść wiele - serce to nie nasz sługa. To serce decyduje za nas, kto będzie dla nas tą jedyną osobą, której oddamy część siebie, by otrzymać w to miejsce, cześć drugiej osoby.
     Tym jest miłość! Jest czymś nad czym nie da się zapanować, no bo, nie oszukujmy się, nie da się zapanować nad uczuciami, nie da się nagle ze smutku zrobić szczęścia, a z depresji przejść w euforię. Miłość to trudna sztuka. Miłość, to ta jedna z rzeczy, które przyniosą mnóstwo szczęścia jak i cierpienia, a kochliwe serca mają z tym największy problem. Nie mam tu na myśli osób, które zmieniają partnerów jak rękawiczki, lecz osoby, które mówią o swoich uczuciach, które łatwo się zakochują, a później trwają w tym jak wariaci. Tak! Nie ukrywam! Ja też mam z tym problem! Tak może i jestem głupi czy naiwny - wiem to. Ale serca nie zmienię i pomimo tego, że czasem doznam cierpienia przez miłość, to nic, bo mam nadzieję w sobie na to, że w końcu znajdę tę jedyną.
    Dziś spoglądam w przeszłość, pamiętając błędy jakie popełniłem oraz szczyty jakie osiągnąłem. W głowie mam przysłowie: historia kołem się toczy - uwielbiam to przysłowie, jest tajemnicze i po małym dodaniu małego zwrotu nabiera nowego sensu: "historia kołem się toczy po torach życia". W życiu nie da się wrócić do czegoś, bo czas pędzi jak lokomotywa po torach, a my wraz z nią. Nigdy nie wrócimy do "tych" chwil, nigdy nie powtórzy się to co już przeżyliśmy. Dowód? Nawet pieprzone pioruny, dwa razy w to samo miejsce nigdy nie uderzają! Dlatego nie bójmy się o to, ze coś się znów przydarzy, nie bójmy się mówić o naszych uczuciach w strachu przed cierpieniem. Tam gdzie jest cierpienie, tam zawsze będzie i przez to po prostu trzeba przejść, poczuć i przeżyć.

1 komentarz: